neděle 30. října 2011

Dinošková deka - díl druhý :-)

O tom, že na vánoce pro svého tříletého Adámka plánuju deku s dinoškovou aplikací, jsem už psala před nedávnem, kdy mi na ni dorazily látky (dinošková deka - první díl) .
Musím se přiznat, že když mám hlavu plnou trápení, tak šití je pro mě jako terapie, která mi dovolí na chvíli na starosti zapomenout a tak jsem v průběhu jednoho dne nastříhala a sešila všechny čtverce na deku a včera večer jsem se pustila do realizace aplikace.

Předlohou obrázku je Elenčina kresbička dinosaurú, kterou jsem si zvětšila na požadovanou velikost.



Pak jsem si ji překleslila na látku, která bude pozadí. Překleslila jsem si ji fixou, která z látky sama zmizí (vybrala jsem modrou, která má údajně zmizet za 2-14 dnů, nebo hned po použití vody ...to abych to všechno pěkně stihla a kresba mi nečekaně nezmizela :-) ). Přiznám se, že později jsem obrázek lehce změnila, něco vypustila, něco přidala, ale to už bych nebyla jinak já, spousta věcí prostě vyvystane najednou při samotném šití.



A pak začala vlastní realizace aplikací. Zvolila jsem dva typy aplikací. Těla dinošků jsou nažehlena na oboustranný vlizelín, mají zahnuté okraje a jsou tedy ve finále pěkně začištěné a ostny, zuby a tráva jsou pouze pomocí oboustranného vlizelínu přižehleny na látku, budou obšity a počítám s jemným otřepením okrajů, které je pro mě v tomto případě žádoucí.



A pak obrázek pěkně rostl a rostl, dinošků přibývalo a já byla na sebe pyšnější a pyšnější :-).





Miluju dětskou kresbu pro její nepřesnost, pro možnosti, které mi dává při finálním prošívání. Protože deku budu určitě prát častěji, než bych prala nástěnný obrázek, rozhodla jsem se místo ručního přišití pro důkladné strojové obšití dinoška pomocí látací patky. Myslím, že zároveň ještě víc zdůrazňuje dětskou kresbičku.





Tak jeden dinošek je hotový a já se těším až dodělám další dva. Ale to až možná další večer :-).

Pokud se Vám zdá, že celou dobu pracuju na kuchyňské lince, tak se nepletete, v pracovničce stále chybí správně vysoký stůl a tak se moje kuchyň po večerech mění na provizorní dílničku, ale upřímně, která z Vás to nezná :-).

Krásný den, P.

10 komentářů:

  1. Pavlínko to bude úžasná deka !!

    OdpovědětVymazat
  2. tak ta je parádní... čekám na pokračování ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Pavlí,
    téééda,
    to bude úžasná deka!!
    Těším se na pokračování!!!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  4. tak už se moc těším na hotové dílko. Už teď to vypadá krásně.
    Věrka

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuju Vám všem hrozně moc. :-)
    Pavla

    OdpovědětVymazat
  6. Pavlínko, Ty jsi úžasná, deka bude a už i je nádherná!!!

    OdpovědětVymazat
  7. Týýýý jo, supr, píšu si... kecám, určitě se tu vrátím, prostě to provedení aplikace je skvělé.

    OdpovědětVymazat
  8. Holky, Vy jste skvělé, děkuju :-)

    OdpovědětVymazat
  9. MOC HEZKÝ BLOG A KRÁSNÉ ŠITÍČKO.
    NA DEKU SE TĚŠÍM. AŤ SE POVEDE.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  10. žjojky! To je bambastický! Chtěla bych být Tvým tříleťákem!

    OdpovědětVymazat